Největšímu zpracovateli mléka záleží na svých fanoušccích. Madeta svou online komunitu ve spolupráci s Evil Friends jakožto tvůrci obsahu a správci sociálních sítí Facebook, Instagram a Youtube už přes dva roky pravidelně zásobuje originálním obsahem – ať už jde o inspirativní kuchyňské využití produktů včetně videoreceptů, komiksy, projekt Otevřená Madeta (jehož cílem je nechat kohokoliv nahlédnout jak do samotné výroby, tak “pod kapotu” jednotlivých výrobků), nebo další specializované pořady.

Jedním z nich je i pořad Mistr sýrař, seriál, jehož první série vyšla v roce 2020 a jehož výrobu zaštítili Evil Friends. Videa se točí okolo Josefa Pánka, sýraře, který má v Madetě až legendární status; pracoval totiž za svou kariéru v této firmě na celé řadě pozic, od “sýrového dělníka” až po mistra a ředitele závodu. Málokdo toho o sýrech dnes ví tolik, co právě pan Josef Pánek, který dokonce stál u vzniku populárních výrobků (např. Tylžského sýru). Pan Pánek v jednotlivých dílech do detailu vypráví o jednotlivých kategoriích sýrů od Madety a poskytuje cenné a zajímavé informace jak o jejich historii, tak o tajích výrobních procesů nebo doporučeném párování s dalšími potravinami a kulinářském využití jednotlivých druhů sýrů.

 

Jednička slavila úspěch, zákazníci si řekli o pokračování

Seriál Mistr sýrař v roce 2020 obdržel vlastní facebookovou stránku mimo hlavní profil Madety. Budování fanouškovské základny na úplně novém profilu je občas problematické vzhledem k nižšímu počátečnímu organickému dosahu, komunita fanoušků značky se však projevila jako hladová po obsahu – počet uživatelů se tak za relativně skromných investic do propagace podařilo rychle dostat na čtyřciferné číslo.

Premiérová série slavila u lidí značné úspěchy. Ukázalo se však, že ačkoli vyšlo deset epizod, z nichž některé v sestříhané verzi přesáhly desetiminutovou stopáž a byly tak velice informativní a výpravné, hlad po dalších zajímavých informacích o pro mnohé milovaných sýrech nebyl ještě zcela nasycen. Vznikla tak diskuze o přípravě nové série.

Produkce

Prvním úkolem pro Evil Friends ve spolupráci s marketingovou divizí Madety bylo vybrainstormovat, čím se nová série bude odlišovat od té první. Agentura proto přišla s konceptem mikro/makro – jinými slovy, rozhodla se tentokrát zaměřit v co největším detailu na 6 top sýrů ze sortimentu Madety. Blízký náhled se neprojevil pouze tématicky – hlavně se týká vizuální stránky nové série. V prostřihových záběrechse totiž na sýry tentokrát podíváme i “jako pod mikroskopem”. Pro tyto účely vzniklo filmové studio a byla využita hi-end technika – jde zejména o kameru Red Weapon 8K a filmová skla – jednak teleobjektiv Canon CN-E 30-300mm, zadruhé pak speciální supermakro objektiv Laowa 24mm f/14, speciální kousek techniky oblíbený např. ve food style reklamách, který umožňuje na jídlo fyzicky nahlížet ze vzdálenosti menší než 1 cm.

Páteří každého z dílů bude opět komentář Josefa Pánka – namísto monologu byl však rozhovor tentokrát veden formou otázek, mezi kterými se nově objevily i nejčastější dotazy diváků první série. Voiceover tak dostane nový nádech. Štáb Evil Friends dále absolvoval třídenní natáčení v jednotlivých závodech Madety, ve kterých se jednotlivé sýry vyrábějí (jde o Planou nad Lužnicí, zbrusu novou nejmodernější sýrárnu ve střední Evropě, kde se z vybraných sýrů vyrábí Tylžský sýr, Madeland a Blaťácké zlato, Jindřichův Hradec pro epizodu s Romadurem a Jihočeským cottage a do třetice o Český Krumlov, tradiční výrobou Jihočeské nivy). Jednotlivé díly tak budou ilustrovány četnými mikro/makro záběry přímo z výrobních závodů, kam se Josef Pánek rád navrátil a přesto, že už si po dekádách tvrdé práce užívá zaslouženého odpočinku, pustil se před kamerou se zápalem do fyzicky náročné práce, například i s tzv. sýrařskou harfou.

Nová série zapadá do stálé komunikační linky

Projekt Mistr sýrař je spolu se svým nadcházejícím pokračováním logickým rozšířením nastavené komunikační linky Madety, i její celé filozofie. Hlavním komunikačním tématem společnosti je propojení moderních technologií (díky kterým je možné dodržet nejpřísnější hygienické standardy i bezpečnost práce, omezit náročnou manuální práci zaměstnanců a zákazníkovi přinést konstantní kvalitu) s tradičními výrobními postupy a důsledným vyhýbáním se zbytečným umělým látkám v produktech. Vzhledem k hrdé výrobě často zcela bez “éček” a stabilizátorů Madeta ve své online komunikaci důsledně boří mýty o nezdravých ingrediencích v sýrech a nechává lidi do výroby co možná nejvíce nahlédnout, aby se mohli sami přesvědčit. Součástí tohoto záměru je i dlouhodobý projekt Otevřená Madeta, který lidem např. umožňuje nahlédnout do výroby v reálném čase pomocí online streamů z průmyslových kamer a k jehož propagaci vznikla v roce 2020 i televizní reklama pod hlavičkou Evil Friends.

Hlavní komunikací Madety je propojení moderních technologií s tradiční výrobou a absencí umělých přísad

Nová série pořadu Mistr sýrař, přinese až absurdní míru náhledu konzumenta do výroby oblíbených pochoutek. Jak ukazuje dlouhodobá spolupráce agentury s mlékařským gigantem, upřímný a otevřený přístup k zákazníkům se společnosti vyplácí – na oplátku se z ní totiž postupně stává něco, co snad nelze než nazvat love brandem. A to je u ryze české rodinné značky radost pozorovat.

Pořad Mistr sýrař 2 můžete již brzy sledovat jak na jeho FB profilu, tak na YouTube Madeta.