Originální propojení street artu a Panasonic Men care

Je dnes ještě možné oddělit umění od technologie? Tuto otázku jsme si kladli s kanadsko-českým street artovým umělcem Davidem Strauzzem (www.davidstrauzz.com) během přípravy uměleckého projektu pro Panasonic CZ/SK, divizi Men Care. Pokud by se snad někomu tato kombinace měla zdát umělá, dotyčná konverzace by ho rychle vytrhla z omylu. Do našeho obdivování abstraktně působících pláten a dalších obrazových děl v umělcově ateliéru na pražské Pragovce totiž David náhle vstupuje: “Zkus se na tenhle obraz podívat skrze foťák ve svém telefonu.” Poslechneme ho – a na okamžik jako bychom oněměli úžasem. Zprocesovaný obraz na displeji smartphonu totiž najednou rozkrývá portréty a další úžasná díla, která měly naše mozky při přirozeném pohledu jen očima problém rozeznat.

“Když jsem studoval umění na univerzitě v Bostonu, přišla za mnou jednou jedna významná profesorka – a začala moje výtvory zkoumat přesně tímhle způsobem. V ten okamžik to na mě udělalo dojem – a došlo mi, že tenhle aspekt je něčím, co by pro mě jednou mohlo být specifické”, shrnuje talentovaný a sympatický David, jehož tvorba je fascinující syntézou špinavého pouličního umění a akademických výstav. Spolupráce s Panasonic CZ/SK, kterou Evil Friends zprostředkovali, se ihned ukázala jako skvělá symbióza. Produkty Panasonic jsou totiž vyhlášené svou kvalitou s japonskými kořeny – jejich výroba v sobě také snoubí moderní technologii s tradičním uměním řemesla.

Když jsem studoval v Bostonu, objevil jsem úplně nový způsob, jak nahlížet na umění – nikoli pouhým okem, nýbrž prostřednictvím technologie.

David Strauzz

Pro Davida Strauzze je specifické užití nejrůznějších materiálů – třeba i prostříleného kusu polystyrenu, který našel cestou z práce kdesi v pražských Vysočanech. Těžko překvapí, že ke spolupráci přistoupil osobitým způsobem. Jeho plátnem se totiž staly samotné shavery / trimmery z nabídky Panasonic Men Care. Již brzy se můžete těšit jak na barvitý rozhovor s umělcem a jeho náhled na technologii a umění, tak i na stylový image spot, který zobrazuje vznik netradičního technologicko-uměleckého díla v potemnělé místnosti zahalené mlhou, osvícené pouze několika stroboskopy – jak jinak než v korporátních barvách společnosti Panasonic připravené dle nového logomanuálu.

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.