Loupež v Madetě

Interaktivní – či dynamické – TV reklamy slaví ve světě velké úspěchy; jejich formátů úspěšně využívají korporace jako JeepCoca Cola nebo Danone. Na domácí scéně jsou však stále spíše novinkou. Pokud jste o tomto fenoménu ještě neslyšeli, zde je v krátkosti jeho princip. Televize má dodnes obrovský plošný dosah, avšak nízkou interaktivitu a pouze omezené zacílení. Sociální sítě a online marketing obecně v tomto aspektu naopak vedou. Dynamická reklama oba dva světy spojuje: prostřednictvím sociálních sítí a webového formuláře uživatelé nahrávají svůj vlastní obsah, samotná televizní reklama se pak na denní bázi mění a lidé v ní mohou s trochou štěstí spatřit svůj příspěvek. Marketingový efekt je výrazný a hmatatelný: dosah i míra zaujetí po dobu kampaně rostou v offline i online světě.

Právě tento formát byl zvolen pro přípravu televizní reklamy na projekt Otevřená Madeta pod hlavičkou Evil Friends s technickou realizací skrze cloudové řešení. Fanouškovskou základnu jsme v první verzi televizní reklamy nejprve pozvali na microsite a vyzvali ke sdílení svých vlastních fotografií s oblíbeným produktem od Madety (součástí je i sběr mailových adres a obligátní GDPR souhlas). Jakmile lidé začali reagovat, původní “zvací” verzi nahradila hlavní varianta reklamy s interaktivním packshotem (viz obrázek), který se každý den změnil na vybraný post. Lidé tak ve zvýšené míře sledovali veškeré reklamní bloky v očekávání setkání se s vlastní fotografií přímo v televizním vysílání.

Co se týče konceptu hrané části reklamy, cílem bylo osvěžit obecně spíše konzervativní vizuální komunikaci značky a projednou přijít s dynamičtější akcí a náladou. Jako lokace posloužilo malebné prostředí Českého Krumlova, kde Madeta dodnes vyrábí Jihočeskou nivu – zejména pak objekt původních zracích štol, který dnes už slouží hlavně k reprezentativním účelům. Natáčení vyžadovalo nadstandardní scénografii; pro jeho účely mimo jiné vznikla komplexní stavba vestavěného trezoru uprostřed jedné z podzemních chodeb. Rolí lupiče a lupičky se pak zhostili Jaromír Nosek a Barbora Mošnová. Na samotné realizaci se pak podílel více než dvacetičlenný štáb. Reklamu a behind the scenes materiály můžete zhlédnout níže.